ASCOT
from VV Models
By Guillaume Bourely 13/04/2007 |
Let me introduce you to the ASCOT (its F3B version), the latest brew from the Czech guys of VV Models. It succeeds the VIKING, a most excellent F3F model. The wing section is kept secret but one thing is for sure, it's a thin one indeed! 10mm servos are compulsory on the ailerons and 12mm max on the flaps. The wingspan is rather big for an F3F model at 3195mm with a 1500mm long fuselage…but for F3B (in which I'll be flying it), those numbers sound good to me. The AUW should be around 2.3Kg. The design of the fuselage is similar to that of the VIKING with the servos mounted upside-down. The single ballast tube can take about 900gr worth of ballast. The ballast tube is not glued as standard so one can choose to keep it and glue it in place or install his own ballast system. The rear-end is locked in position with a pin made out of the Kevlar from the tube. A screw secures the ballast. The wing joiner is impressive and will also carry additional ballast if needed. The hook is installed on F3B versions (which have UHM carbon unlike F3F versions) The finish is superb! I've seen VIKINGs before and was already impressed, but there is not a bad word to say about the ASCOT! The servo wires are already routed in the wing, and it's as well because they go through the spar to come out at the wing's leading edge…but it's a nice attention. The wires' section is a tad small for my liking but it's a matter of personal preference. All the horns are glued in…all that's left to do really is install the electronics. I am going to fit 4 Volz Wing Maxx in the wing, 2 Multiplex Micro Speed digi in the fuselage, all plugged into a Schulze Alpha 8.40W receiver powered by 4 IB 2000 mAh NiMh cells (AA size)
Je vous propose de découvrir en image l'ASCOT (dans sa version F3B), dernier-né du fabricant tchèque VV Models qui produit notamment le VIKING, modèle excellant en F3F. Le profil est gardé secret mais est très fin : en effet , des servos de 10mm sont nécessaires aux ailerons,12mm max aux volets. L'envergure est plutôt grande pour un modèle de F3F à 3195mm avec un fuselage de 1500mm de long…mais ces chiffres me plaisent pour le F3B où je le destine. Le poids est donné pour 2.3Kg environ. Le fuselage est de conception similaire au Viking avec les servos à l'envers. L'unique tube à ballast peut embarquer 900gr environ. Celui-ci n'est pas collé d'origine, ce qui laisse le choix de le garder et le coller ou opter pour son propre système de ballast. A l'arrière, il est bloqué par un pion de centrage formé par le kevlar du tube. Une vis bloque le ballast. La clé d'aile est impressionnante et on pourra même y loger du ballast supplémentaire si nécessaire. Le crochet de treuillage est installé d'origine sur les versions F3B (qui ont du carbone UHM contrairement aux versions F3F). Niveau finition, c'est superbe ! J'ai déjà vu des VIKING et j'étais déjà impressionné, mais là, il n'y a vraiment rien à redire. Les fils sont déjà tirés dans l'aile, et heureusement puisqu'ils traversent le longeron pour sortir au niveau du bord d'attaque...mais c'est appréciable. Ils sont peut-être un peu fin mais c'est une question de préférence personnelle. Tous les guignols sont déjà posés…vraiment, il ne reste qu'à installer l'électronique. J'ai prévu d'y mettre 4 Volz Wing Maxx dans l'aile, 2 Multiplex Micro Speed digi dans le fuselage, le tout contrôlé par un récepteur Schulze Alpha 8.40W et alimenté par 4 éléments IB 2000 mAh (NiMh format AA). Un article complet sera disponible dans un très prochain numéro de RC Pilot... Ouvrez l'oeil !
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